Handelsbetingelser og øvrige vilkår

Læs venligst nedenstående betingelser for køb og levering i Garn Kalasets webshop, før du gennemfører din ordre.

Ekspedition af ordrer
Når du har afgivet din ordre, modtager du en e-mail, som bekræfter, at din ordre er registreret i vores system. Ordrer vil normalt blive afsendt inden for ganske få dage. I tilfælde af, at leveringen forsinkes (fx. på grund af restordre), kontakter vi dig via e-mail eller telefon.

Varepriser i webshoppen og i butikken på Smallegade
Prisen på en vare i webshoppen og i butikken vil oftest være den samme. Men der kan af forskellige årsager forekomme varer, hvor der er forskel.

Forsendelsesomkostninger

Pakker – Danmark (excl. Færøerne og Grønland)

Har du købt for kr. 599,- eller derover, sender vi varen portofrit i Danmark med DAO hjemmelevering.

Forsendelser under 599,- kr. skal du selv betale fragtomkostningerne.
Af forsikringsmæssige årsager sender vil alle ordrer som pakke.
Ønsker du at bestille vores varer med levering til et andet land end Danmark, så send da en mail til os, så finder vi en løsning.


Afhentning af varer i butikken på Smallegade 37, 2000 Frederiksberg.
Du kan vælge selv at afhente dine varer i butikken. Så sparer du forsendelsesomkostningen.
Du skal blot være opmærksom på følgende:

  • Hvis ikke andet er aftalt, opbevarer vi ordren i 14 dage.
  • Afhentes varen ikke, tilbageføres betalingen.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til monica@garn-kalaset.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene på samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Garn Kalaset Aps
Smallegade 37
2000 Frederiksberg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid man-fre 11-17:30 og lør 10-14.
Vær venligst opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder køb foretaget i butikken på Smallegade.

Forbehold for visning af varer i webshoppen
Farvevisning på computerskærme kan variere en del. Vær derfor opmærksom på, at skærmbillederne ikke altid kan vise den helt korrekte farve.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Garn Kalaset Aps
Smallegade 37
2000 Frederiksberg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Garn Kalaset ApS og opbevares i to år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi anvender platformen Shopify til at drive webshoppen og er derfor underlagt Shopifys fortrolighedspolitik (privacy policy). Shopify behandler data i overensstemmelse med GDPR (General Data Protection Regulation). 
Den dataansvarlige på Garnkalaset.dk er Garn Kalaset ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: monica@garn-kalaset.dk.
 
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: monica@garn-kalaset.dk